Kampanie produktowe - jak je uruchomić z konta Google?

Kampanie produktowe - jak je uruchomić z konta Google?

2021-01-28

Istnieje wiele form reklamy w Internecie. Jedną z bardziej skutecznych są reklamy produktowe. Google daje przedsiębiorcom możliwość jak najlepszego zaprezentowania swojej oferty. Na co można liczyć, mając własny sklep internetowy?

Reklama graficzna w wyszukiwarce

Szukając konkretnego produktu w popularnej wyszukiwarce, liczymy na szczegółową podpowiedź. Interesuje nas cena produktu, to, jak wygląda oraz nazwa sprzedawcy. Tych kilka informacji wystarczy, aby podjąć decyzję, czy szukamy dalej, czy też decydujemy się na zakup od tego konkretnego podmiotu. Na tej zasadzie działają reklamy produktowe. Google wyświetla grafikę i kilka informacji dodatkowych. W sieci można spotkać różne nazwy tego typu promocji: PLA Google, Google Shopping czy Zakupy Google. Prosty format sprawia, że sam przedsiębiorca w łatwy sposób podaje informacje o produkcie. Wysyła do Google Merchant Center (GMC) plik, zwany feed'em, na którego bazie tworzy się reklamę.

Konfiguracja konta GMC

Z dobrodziejstw Google nie da się skorzystać, nie mając założonego konta. Intuicyjna strona GMC kieruje do formularza, w którym podaje się informacje o firmie. Należy też zaakceptować warunki korzystania z usługi oraz koniecznie zweryfikować witrynę (w przeciwnym razie konto nie będzie aktywne). Kolejny etap to wybór reklamy - czyli reklamy produktowe. Google daje możliwość łatwego eksportu pliku produktowego do platformy GMC. Ręczne tworzenie jest czasochłonne, więc warto skorzystać z oferowanych udogodnień. Liczą się detale, wybór kraju sprzedaży, język oraz miejsce docelowe. Google Merchant Center sprawdza poprawność wgranego pliku, więc zaciągnięcie produktów do konta nie trwa długo.

Uruchamianie kampanii produktowej

Jak chronić dane użytkownika, stawiając na reklamy produktowe? Google daje możliwość zabezpieczenia sklepu protokołem SSL. Zanim kampania wejdzie w życie, należy dokonać połączenia konta Google Merchant Center z Google Ads. Uruchamianie kampanii odbywa się po zalogowaniu w panelu i wejściu w opcję tworzenia nowej kampanii. Trzeba określić jej rodzaj i wybrać cel kampanijny. Tych danych nie można później zmienić. Tzw. kampanie produktowe inteligentne (Smart Shopping) mają pierwszeństwo nad kampanią produktową standardową. Ta ostatnia pozwala jednak na stosowanie zarówno manualnych i automatycznych strategii ustalania stawek.

Dla kogo kampanie Google Shopping?

Reklamy produktowe Google są wręcz stworzone do promowania konkretnych produktów. Dla sklepów internetowych jest to więc wybór idealny. Google Shopping daje możliwość promowania konkretnych rzeczy. Co więcej, takie reklamy są widoczne na czele wyników wyszukiwania, zaraz nad płatnymi reklamami tekstowymi AdWords. Są emitowane w momencie, gdy internauta do pola wyszukiwania wpisze rodzaj produktu, jego nazwę lub markę. Na jakie udogodnienia można jeszcze liczyć? Google umożliwia też przygotowanie reklam produktowych z funkcją prezentacji. Dzięki niemu będzie można zobaczyć produkty różnego typu oraz oferowane przez konkretnego reklamodawcę.

Kampanie produktowe cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Są proste i przejrzyste, ponieważ łatwo w nich połączyć "bazę techniczną" (czyli konto Merchant Center) z "bazą biznesową", czyli kampanią w AdWords.